מציירים בקירות

צביעת קירות--

כשאתם עומדים בפני ההחלטה איזה צבעי קיר לקנות כדי לצבוע את הבית זה רק טבעי שתתפתו לבחור מיד את הצבעים שאתם הכי אוהבים, אלו שדומים לבגדים האהובים עליכם. הבעיה היא שלא תמיד הצבעים שאתם אוהבים ללבוש מתאימים לבית.

אם אתם בוחרים צבעי קיר אך ורק על פי הטעם האישי שלכם, יכול לקרות מצב מביך, בדיוק כמו שאתם בוחרים בגדים רק לפי הצבעים האהובים עליכם. ובכן, כמו בתחום האופנה, שבו צריך לבחור בגדים בגזרות וצבעים שמתאימים לכם באופן אישי, גם בחירת צבעים לקיר צריכה להיות לא רק לפי הטעם האישי שלכם אלא גם לפי הסגנון שאתם רוצים ליצור ולפי מה שמתאים לבית.

יש מעצבי פנים רבים שממליצים לבחור צבעי קיר לפני שבוחרים את הסגנון העיצובי שרוצים ליצור בבית. אין ספק שזה מקל על תהליך התכנון. הרי הרבה יותר קל לבחור צבעים לקיר שאוהבים מאשר לבחור בין סגנונות עיצוב כי קשה לתאר במדויק איך כל סגנון נראה בעוד שקל למוח לתפוס ולהבין צבעים.

למרות הפשטות בבחירת צבע קירות לפי הטעם, חשוב להכניס למשוואה גם את מה שמתאים לבית, בלי קשר לסגנון המועדף. אם נחזור רגע שוב לתחום האופנה, אפשר להשוות את הגוף שלנו לחלל הפנימי של הבית- יש צבעים שאנחנו מאוד אוהבים אבל נשתדל לא ללבוש אותם כי הם לא מחמיאים לעור או למבנה הגוף שלנו.

אותו הכלל צריך להיות מיושם גם בבית- לא בוחרים צבעים לקיר רק בגלל שאוהבים אותם וצריך להתחשב בגודל החלל של הבית, באופן שבו חלל הבית מחולק ובמידת האור הטבעי שנכנס לתוך הבית.

אבל איך מוצאים את האיזון בין הטעם האישי לבין מה שמתאים לבית כשבוחרים צבע קירות להשתמש בו?

אם אתם ממש מתעקשים על צבע קירות מסוים, בחנו את כל הגוונים שלו. יכול להיות שתמצאו גוון של הצבע האהוב עליכם שמחמיא לחלל. בנוסף, אתם לא חייבים לצבוע את כל הקירות של חדר מסוים באותו צבע וגוון, ואם הגוון שאתם רוצים הוא כהה מאוד, הוא יכול לכסות רק קיר אחד. נניח ואתם אוהבים כחול ורוצים אותו באחד החדרים. במקרה הזה, אם החדר מאוד קטן השתדלו לבחור בגוון בהיר של כחול. אבל אם אתם בכל זאת רוצים גוון כהה, רצוי שרק קיר אחד – הקיר הכי קטן בחדר – יקבל את הצבע הזה.

אל תשכחו שאתם יכולים להכניס לבית צבע קיר שאהוב עליכם במיוחד גם בצורות אחרות ולא רק כיסוי אחיד שמכסה את כל הקירות. לדוגמא, תוכלו על אחד הקירות ליצור פסים אנכיים עם הצבע שאתם אוהבים בגוון כהה בשילוב עם צבע בהיר ניטרלי, כמו לבן או אוף-ווייט.
 


  עיצוב גרפי |  |    603 צפיות  |    Sep 11, 2012 אורח
 

תגובות

תגובות


2024 © All rights reserved to Biz Place